REGULAMIN
Sklepu soczewki365.pl
§ 1. Postanowienia ogólne
a. Właścicielem sklepu internetowego prowadzonego w sieci internet pod adresem www.soczewki365.pl jest spółka Soczewki365.pl sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Strzeszów, ul. Polna 12, 55-114 Wisznia Mała, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej, IX Wydział Gospodarczy w KRS - Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000693631, nr NIP: 9151805232, nr REGON: 368205599, zwana dalej Sklepem lub Sprzedawcą.
b. Sklep internetowy soczewki365.pl umożliwia dokonanie zakupu soczewek kontaktowych, płynów pielęgnacyjnych, okularów przeciwsłonecznych oraz akcesoriów z nimi związanych, znajdujących się w aktualnej ofercie Sklepu.
c. Umowa zawarta z Konsumentem, tj. osobą fizyczną dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, lub z osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej, ma charakter Umowy zawieranej na odległość w rozumieniu Ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta.
§ 2. Definicje
a. Konsument - osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, lub osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej.
b. Sprzedawca (Sklep) – spółka Soczewki365.pl sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Strzeszów, ul. Polna 12, 55-114 Wisznia Mała, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej, IX Wydział Gospodarczy w KRS - Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000693631, nr NIP: 9151805232, nr REGON: 368205599.
c. Zamawiający (Klient) - każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu, będący Konsumentem.
d. Umowa zawierana (zawarta) na odległość - umowa sprzedaży Towarów zawarta przez Klienta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
e. Zamówienie - oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy ze Sprzedawcą umowy sprzedaży towarów na odległość, składane za pomocą Formularza Zamówienia.
f. Formularz zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy sprzedaży zawieranej na odległość, w tym sposobu dostawy i płatności.
g. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
h. Towar – rzecz ruchoma będąca przedmiotem sprzedaży Konsumentowi przez Sprzedawcę
i. Trwałość - zdolność Towaru do zachowania jego funkcji i właściwości w toku zwykłego korzystania.
j. Trwały nośnik - materiał lub narzędzie umożliwiające Konsumentowi przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci.
k. Producent – wytwórca Towarów.
§ 3 Kontakt ze Sklepem
a.Adres Sprzedawcy: ul. Polna 12, Strzeszów, 55-114 Wisznia Mała.
b.Adres e-mail Sprzedawcy: sklep@soczewki365.pl .
c.Numer telefonu Sprzedawcy: 790 632 653
d.Numer rachunku bankowego Sprzedawcy
pln 28 1050 1575 1000 0090 8022 7441
eur 54 1050 1575 1000 0090 8022 7458
Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 8.00-17.00.
Opłata dla Klienta za połączenie ze wskazanym wyżej numerem telefonu nie jest wyższa niż opłata za zwykłe połączenie telefoniczne, zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
§ 3. Warunki dokonywania zakupów
a. Czas realizacji standardowego Zamówienia wynosi do 5 dni roboczych od daty prawidłowego złożenia przez Zamawiającego zamówienia, z wyjątkiem produktów sprowadzanych na indywidualne zamówienie, w których opisie na stronie internetowej Sklepu podany jest dłuższy okres realizacji zamówienia.
b. W przypadkach uzasadnionych nietypowymi parametrami zamówionego Towaru czas realizacji może ulec wydłużeniu, o czym Zamawiający zostanie poinformowany niezwłocznie drogą mailową. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby w takich przypadkach czas realizacji zamówienia nie był dłuższy niż 30 dni.
c. W przypadku niedostępności Towarów objętych zamówieniem w magazynie Sklepu oraz bezpośrednio u Producenta, Zamawiający jest informowany niezwłocznie drogą mailową o niedostępności Towaru i ma on prawo zadecydować, czy będzie dalej oczekiwać na realizację Zamówienia, czy rezygnuje z Zamówienia. W przypadku rezygnacji z Zamówienia Sklep dokona niezwłocznego zwrotu płatności uiszczonych przez Zamawiającego.
d. Zamawiający może złożyć zamówienie i kontaktować się ze Sprzedawcą w następujący sposób:
- kliknięcie ikony „Do koszyka” zamieszczonej przy produkcie oraz wypełnienie Formularza Zamówienia na stronie internetowej: www.soczewki365.pl;
- kontakt ze sklepem za pomocą poczty elektronicznej o adresie: sklep@soczewki365.pl
- telefonicznie: 790 632 653 koszty połączeń naliczane są zgodnie z taryfą operatora Zamawiającego.
- poprzez formularz kontaktowy umieszczony na stronie.
e. Rabaty przyznane indywidualnie obniżają cenę Towarów zamawianych po dokonaniu procesu logowania użytkownika bezpośrednio w sklepie internetowym na witrynie soczewki365.pl i wpisaniu hasła rabatowego. Kupony rabatowe nie łączą się.
§ 4. Zasady realizacji zamówienia, dostawa i cena
a. W każdej paczce z zamówieniem wysyłany jest dokument poświadczający zakup (paragon, lub na życzenie Klienta, faktura VAT).
b. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe złożenie Zamówienia, wybór formy płatności i sposobu przesłania wybranego Towarów bądź Towarów.
c. Realizacja Zamówienia uzależniona jest od podania wymaganych na etapie zamawiania danych Klienta takich jak: imię i nazwisko/nazwa, adres, adres e-mail, numer kontaktowy, a także dostępności zamawianych Towarów w aktualnych zasobach Sprzedawcy.
d. Osoba składająca zamówienie w sklepie internetowym soczewki365.pl jednocześnie potwierdza, że przed złożeniem zamówienia dokonywała badań wzroku u właściwego specjalisty (okulista, optometrysta), a parametry soczewek wpisane w trakcie składania zamówienia są zgodne z wynikami tych badań i nie będzie wnosiła do Sprzedawcy żadnych roszczeń dotyczących ich złego dopasowania .
e. Wszystkie ceny podawane w Sklepie soczewki365.pl są cenami wyrażonymi w złotych polskich (zł.) i zawierają podatek VAT.
f. Cena podana przy każdym Towarze znajdującym się w ofercie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Zamawiającego zamówienia.
g. Zamówione produkty dostarczane są pod wskazany przez Zamawiającego adres, za pośrednictwem Poczty Polskiej, firmy InPost bądź innej firmy kurierskiej.
h. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie przesyłki przez jakąkolwiek firmę dostawczą z przyczyn niepodania przez Klienta pełnego lub poprawnego adresu dostawy (np. brak numeru mieszkania, nazwy firmy w przypadku dostawy do biurowca). W takim przypadku opłacenie kosztów ponownej dostawy leży po stronie Klienta.
i. W razie konieczności anulowania Zamówienia prosimy o jak najszybszy kontakt pocztą elektroniczną na adres sklep@soczewki365.pl, w temacie wiadomości wpisując: „Anulowanie zamówienia”, gdyż staramy się przetwarzać Zamówienie zaraz po jego otrzymaniu.
j. Wszystkie barwy Towarów zamieszczonych w Sklepie mogą nieco różnić się od kolorów rzeczywistych, z uwagi na różne parametry sprzętu Zamawiającego, na którym wyświetlane są Towary.
k. Uwaga! Wystawienie faktury VAT na firmę na podstawie paragonu będzie możliwe wyłącznie po podaniu numeru NIP w momencie dokonywania zakupu.
§ 5. Formy płatności i koszty wysyłki
a. Przy przedpłacie na konto lub płatnościach on-line na terenie Polski (karty kredytowe, przelewy, itd.):
Poczta Polska paczka priorytetowa – 13,50 zł.
Kurier GLS - 15,5 zł.
Paczkomat - 14,99 zł. (w ciągu 3 dni od otrzymania od firmy InPost sms-a należy odebrać paczkę z paczkomatu, w przeciwnym razie paczka zostanie przekazana do oddziału InPost w danym mieście, tam zostanie przechowana przez 11 dni).
Odbiór w punkcie - stacja Orlen z paczką - 11 zł ( (przesyłkę można wysłać do jednego z ponad 800 stacji benzynowych Orlen w Polsce; wystarczy w uwagach klienta wskazać nr stacji i jej adres).
Wyszukiwarka punktów odbioru:
http://odbiorwpunkcie.poczta-polska.pl/
b. Koszty wysyłki z płatnością przy odbiorze na terenie Polski (u listonosza, kuriera lub na poczcie):
Poczta Polska paczka priorytetowa - 16 zł.
Kurier GLS - 24 zł.
c. Przy Zamówieniu powyżej 200 zł. na terenie Polski (bez opcji "za pobraniem") koszt wysyłki wynosi 0 zł.
d. Paczki wysyłane kurierem są ubezpieczone oraz istnieje możliwość śledzenia przesyłki. Możliwość wysyłek zagranicznych zgodnie z cennikiem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej, w cenie wliczony jest koszt pakowania paczki.
Cennik wysyłek zagranicznych do krajów Unii Europejskiej:
Przesyłka listowa polecona
do 450 g 25 zł.
do 1000 g 47,60 zł.
do 2000 g 67,20 zł.
e. Dostępne formy płatności: przelew bankowy, Przelewy24.pl, PayPal oraz płatność za pobraniem (przy odbiorze).
§ 6. Odpowiedzialność Sprzedawcy za zgodność Towaru z umową.
a. W razie ewentualnej niezgodności Towaru z zawartą umową, Konsumentowi przysługują uprawnienia określone w przepisach prawa, w szczególności wynikające z Rozdziału 5A Ustawy o prawach konsumenta.
b. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności jego:
i) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
ii) przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.
c. Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:
i) nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
ii) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
- nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
lub
- przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
lub
- publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu umowy;
iii) być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
iv) być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem umowy, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
d. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w lit. c. powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w lit. c. powyżej, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.
e. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności towaru z umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z umową.
f. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
g. Sprzedawca udziela odpowiedzi Klientowi na złożoną przez niego reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania w postaci umożliwiającej merytoryczne rozstrzygnięcie reklamacji. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Konsumentowi na papierze lub innym Trwałym nośniku.
h. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
i. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Sprzedawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Towaru z umową, wartość Towaru zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z umową.
j. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
k. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt.
l. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.
m. Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
i) Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z umową zgodnie z lit. h. Regulaminu;
ii) Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z umową zgodnie z lit. j.-l. Regulaminu;
iii) brak zgodności Towaru z umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z umową;
iv) brak zgodności Towaru z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych powyżej;
v) z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
n. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z umową pozostaje do wartości Towaru zgodnego z umową.
o. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
p. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z umową jest istotny.
q. Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie umowy, Konsument może odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez Konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z umową, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z umową.
r. W razie odstąpienia od umowy Konsument niezwłocznie zwraca towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.
s. Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
t. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Sprzedawcę obowiązków wynikających naprawy, wymiany, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy.
u. Odstępstwo od warunków gwarancji określonych w reklamie na niekorzyść Konsumenta jest bezskuteczne, chyba że oświadczenie gwarancyjne złożone w reklamie przed zawarciem umowy zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakiej reklama została przeprowadzona, lub w porównywalny sposób.
w. Kupujący może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Klient może m.in.:
- złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/;
- skorzystać z pomocy rzecznika praw konsumentów: https://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
§ 7. Odstąpienie od umowy zawartej na odległość bez podawania przyczyny.
a. Sklep sprzedaje soczewki kontaktowe wyłącznie jako komplety (Sklep nie sprzedaje soczewek kontaktowych “na sztuki”). Sprzedawane przez Sklep soczewki kontaktowe stanowią Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Otwarcie opakowania wyłącza możliwość odstąpienia od zawartej ze Sklepem umowy sprzedaży soczewek na podstawie uprawnienia wskazanego w lit. b. poniżej, zgodnie z treścią przepisu art. 38 punkt 5 Ustawy o prawach konsumenta.
b. Zamawiający, będący Konsumentem, może odstąpić od umowy bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni, liczonym od dnia odebrania przesyłki osobiście lub przez osobę przez niego upoważnioną. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, np. na adres: sklep@soczewki365.pl .
c. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na Trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego elektronicznie.
d. Konsument ma obowiązek zwrócić Towar niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
e. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
f. Sprzedawca, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru.
g. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
h. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem, lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
i. Kontakt w sprawie odstąpienia od umowy:
ul. Polna 12, Strzeszów, 55-114 Wisznia Mała.
mail: sklep@soczewki365.pl .
tel.: 790 632 653
Załącznik 1
Pouczenie o odstąpieniu od umowy.
Sklep sprzedaje soczewki kontaktowe wyłącznie jako komplety (Sklep nie sprzedaje soczewek kontaktowych “na sztuki”). Sprzedawane przez Sklep soczewki kontaktowe stanowią Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Otwarcie opakowania wyłącza możliwość odstąpienia od zawartej ze Sklepem umowy sprzedaży soczewek, zgodnie z treścią przepisu art. 38 punkt 5 Ustawy o prawach konsumenta.
Sprzedawane przez Sklep płyny do pielęgnacji soczewek stanowią Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. Otwarcie opakowania wyłącza możliwość odstąpienia od zawartej ze Sklepem umowy sprzedaży płynów do pielęgnacji soczewek, zgodnie z treścią przepisu art. 38 punkt 5 Ustawy o prawach konsumenta.
Mają Państwo prawo odstąpić od warunków umowy w terminie 14 dni bez podawania jakichkolwiek przyczyn. Termin do odstąpienia od warunków umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia odebrania przesyłki. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od warunków umowy, muszą Państwo poinformować nas : ul. Polna 12, Strzeszów, 55-114 Wisznia Mała;
mail: sklep@soczewki365.pl .; tel.: 790 632 653 o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia ( na przykład pismo wysłane pocztą,lub drogą elektroniczną). Mogą Państwo skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy , wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania Towaru. Zwrot płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzą się Państwo na inne rozwiązanie, w każdym przypadku nie ponoszą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem. Proszę odesłać nam Towar, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślą Państwo Towar przed upływem terminu 14 dni.
§ 8. Ochrona danych osobowych
a. Spółka Soczewki365.pl sp. z o.o. z siedzibą w miejscowości Strzeszów, ul. Polna 12, 55-114 Wisznia Mała jest Administratorem Twoich danych osobowych.
b. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest nasz prawnie uzasadniony interes, w postaci zmierzania do zawarcia z Tobą umowy, lub umowa już zawarta pomiędzy Tobą a Soczewki365.pl sp. z o.o., zwana dalej: „Umową”, do zawarcia której dochodzi wskutek akceptacji Regulaminu i dla wykonania której przetwarzanie Twoich danych jest niezbędne.
c. Twoje dane osobowe przetwarzane są wyłącznie dla celów związanych z realizacją Umowy oraz do podjęcia niezbędnych działań przed zawarciem Umowy.
d. Podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
e. Twoje dane będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne. Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie "Przetwarzanie danych".
f. Możemy przekazywać Twoje dane następującym kategoriom odbiorców:
podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzystamy przy ich przetwarzaniu, takim jak: firmy księgowe, kancelarie prawnicze, przedsiębiorcy telekomunikacyjni, firmy windykacyjne, banki, operatorzy pocztowi, przewoźnicy, firmy drukujące korespondencję lub obsługujące korespondencję otrzymywaną od klientów, biura informacji gospodarczej, firmy archiwizujące dokumenty, firmy zajmujące się badaniami opinii klientów, partnerzy świadczący usługi techniczne (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych).
oraz innym odbiorcom:
podmiotom z naszej grupy kapitałowej, których oferta uzupełnia naszą; partnerom handlowym, których oferta uzupełnia naszą; partnerom handlowym, będącym członkami programu lojalnościowego
g. Twoje dane osobowe będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy do Google LLC oraz Facebook INC w oparciu o odpowiednie zabezpieczenia prawne, którymi są standardowe klauzule umowne ochrony danych osobowych, zatwierdzone przez Komisję Europejską.
h. Masz prawo żądać od Administratora dostępu do swoich danych, ich sprostowania, przenoszenia i usunięcia, a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych. Więcej informacji znajdziesz na stronie "Przetwarzanie danych".
i. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych przez Administratora przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
j. W oparciu o Twoje dane osobowe Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania*.
* Profilowanie oznacza dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.
§ 9. Postanowienia końcowe
a. Umowy zawierane przez Sklep zawierane są w języku polskim.
b. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej siedmiodniowym wyprzedzeniem.
c. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy Kodeks cywilny; Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; Ustawy o prawach konsumenta; Ustawy o ochronie danych osobowych.